A gyors honlapkészítés egy örök vitatéma és tele van az internet csoda megoldásokkal. Lehet egy nap alatt ügyfélszerző honlapod?Miért mérgező a hónapokig húzódó weboldalkészítés? Ebben a cikkemben ezekre kapsz tőlem választ. A végén pedig mutatok egy tuti recepetet, és megfőzzük együtt az ellenszert. 😉
Rege a gyors honlapkészítés?
A legtöbb ember fejében – sokszor teljesen jogosan- a gyors = silány munka képe él. Ez valóban igaz, a legtöbb esetben, de a WordPress weboldal-készítésnél pont nem. Ha nem egy grandiozús, egyedi design alapján készült honlapot szeretnél, akkor igenis, koncentrált munkával lehet ügyfélszerző honlapod egy nap alatt is.
Csodaszer viszont nem létezik! A többség a legnagyobb hibát ott követi el, hogy össszekeveri az egy egynapos honlapkészítést, az egy napnyi befeketett munkával. A cikk végén megmutatom neked, hogyan működik ez a valóságban, és milyen módon lehet üzletileg értékes honlapod egyetlen nap alatt.
Miért és hogyan tud többet ártani, mint használni a lassú honlapkészítés?
A legtriviálisabb ok természetesen az, hogy amíg nincs működő honlapod, addig nincs bevételed sem. Minél tovább húzódik egy projekt, annál nagyobb az esélye, hogy félre siklik, vagy el sem készül a weboldal. Ennek számos oka lehet, nézzük meg a leggyakoribbakat:
Nincsen meghatározva a honlap célja
Az egyik komolyan hátráltató tényező, amikor az ügyfélnek nincs pontos kép a fejében arról, hogy milyen szerepet szán a weboldalnak az üzleti terveiben: vásároljon meg valamit az odaérkező? Hívjon fel? Írjon e-mailt? Informálódjon valamiről? Menjen végig egy folyamaton, hogy elemezhessem a viselkedési mintákat?
Ez a gyakrolatban a következőt jelenti: nincs üzleti terv a weboldal mögött. Nem a webfejlesztőd dolga 0-ról kitalálni, miről szóljon a honlapod, hanem az, hogy a kezedbe adjon egy újabb bevételtermelő eszközt.
Természetesen a szakértő, akit megbízol rengeteg mindenre rá fog világítani a közös munka elején, közben – ha jó szakember -, amit be fogsz kell tudni építeni az üzleti terveidbe a siker érdekében.
Ha nem határozod meg előre, hogy mi lesz a honlapod célja, és nem ültök le a honlapkészítőddel a projekt elején átbeszélni az egészet töviről-hegyire, akkor rengeteg felesleges kör vár rátok. Senkinek sem jó, amikor te A-t szeretnél elérni a fejlesztő meg B-t próbál megvalósítani, pedig C-re lenne szükség a sikerhez.
A koncentráció hiánya
A honlapkészítés egy közös munka, ráadásul minél bonyolultabb a projekt, vagy nagyobb a cég, annál több személyt érint: weboldalkészítő, designer, döntéshozók, menedzserek, beosztottak, stb, stb.
A weboldalad nem fog elkészülni, ha nem teszed bele a koncentrált idődet és energiádat. Ez természetesen ugyanúgy igaz a kiszervezett feladatokkal foglalkozó személyekre is. A projekt hosszúságával egyenesen arányosan fogy a koncentráltság is. Mindenkinek ezer dolga van, és lehet, hogy két hónap múlva beüt valami, ami miatt a honlapod lesz az utolsó a fontossági sorban.
A motiváció hiánya
A másik nagy gyilkosa egy készülő weboldalnak az az idő múlásával csökkenő motiváció. A projekt elején elképesztően lelkes vagy, aztán ez a lelkesedés általában mélyzuhanásba szokott átmenni. Pláne akkor, amikor realizálódik benned, hogy ezzel bizony neked is lesz munkád, nem is kevés. Az sem szokott segíteni, amikor fogalmad sincs mit kell csinálnod és nem kapsz támpontot, hogy mit kéne.
A motiváció fenttartásának egyik legjobb módja, ha tudod, mi a dolgod, és eldöntöd, mikorra fogod elvégezni a kijelölt feladatot.
A rosszul beállított fókuszpont
A másik gyakori hátráltató tényező, amikor mindenki a másik munkáját akarja megoldani. Te a honlapkészítőjét, a honlapkésztő a tiédet. Amikor kiszervezed valakinek a weboldalad elkészítését, muszáj megbíznod a szakértelmében, és elfogadni a javaslatait, még ha néha szembe is megy az elképzeléseiddel.
Ne érts félre, nem bólogató Jánosnak kell lenned. Nyugodtan kérdezz rá egyes döntésnek, megoldásnak a miértjeire, de ha lépten nyomon mikromenedzseled a munkáját, és szembe mész a szakértőd döntéseivel, akkor úgy fognak repülni a hónapok, mint a 18. születésnapod után.
Nincs kitűzött határidő
Ha nincs határidő, nem fogod elvégezni a feladatod. Pont. Ezt szerintem mindenki tudja, aki valaha is dolgozott már életében. Pláne, hogy neked meg a fejlesztődnek is van ezer másik projektje, meg otthoni teendője. Nagyon fontos, hogy legyen egy jól felépített munkafolyamat.
Ne csak azt találjátok ki, mikorra kell befejeződnie a projeknek, legyenek meghatározva a kisebb, de fontos elemek határideje is. Ha így tesztek, akkor biztosan sokkal olajozottabb lesz az egész gépezet.
Az ellenszer: a megvalósítható gyors honlapkészítés metodikája
A bevezetőben megígértem neked, hogy megmutatom, hogyan lehet egy nap alatt olyan honlapod, ami biztos alapja lesz egy késöbbi marketing stratégiának és bevételt fog termelni a vállalkozásodnak.
Az alább olvasható metódus nem az én szüleményem, hanem Verdes Tamás honlap, -mostmár leginkább- SEO szakértő fejéből pattant ki. Szerintem több száz weboldal született már meg így az elmúlt 5-6 évben. Csak az én kezeim alatt elkészült körülbelül 20-30 és azóta is töretlen sikere van az ügyfeleink körében.
Nem árulok zsákbamacskát: nem minden helyzetben készülhet el a weboldalad ezzel a módszerrel. Viszont egy egyszerű, letisztult üzleti honlap esetében biztos, hogy működni fog. Az esetek 99%-ban pedig pontosan erre van szüksége a vállalkozásodnak.
Hogyan épül fel?
Ponfon egyszerűen. Az egynapos honlapkészítés kulcsa, hogy kiküszöböl minden, a fent kivesézett problémát, és még többet is: gyors, intenzív és nagyon hatékony. Íme:
Előnyök:
- Az „egynapos” gyakorlatilag oktatás és honlapkészítés egyben. A nap végére te is tudni fogod elemi szinten kezelni, szerkeszteni a weboldalad. (Nem, nem kell, és nem is fogunk programozni)
- Nem csak azt tanítom meg neked, mikre kell kattintgatni, hanem egy szemléletmódot. Ez segíteni fog a jövőben, hogy az elkészült weblapod valóban üzletileg értékes legyen és az is maradjon.
- 12 órán keresztül csak veled és a projekteddel foglalkozom. Teljes figyelmet kapsz tőlem, hogy tényleg olyan legyen a honlap amilyet szeretenél, amire szüksége van a vállalkozásodnak.
- Ha esetleg totál hidegen hagy a honlapkészítés, és még egy képet se akarsz a jövőben lecserélni a weboldaladon, akkor is megéri az egynapos, mert valós időben tudunk reagálni a felmerülő kérdésekre, problémákra, ötletekre. Az időd sokat ér, kár pazarolni!
Mennyire bízok ebben a módszerben?
Örömmel veszek minden megosztást, amit a lenti gombok segítéségével tudsz megtenni.
Vélemény, hozzászólás?