Honlapot készíteni bárki tud manapság, nem kell hozzá semmilyen nehezen elsajátítható tudás. Miben más egy üzleti weboldal elkészítése? Mik azok az elemek, amiket nem szabad kihagyni, ha nem hobbihonlap indításában gondolkozol? Ebben a cikkemben ezeket szedtem össze neked.
1) Piacképes termék, szakértő, stratégia
Ezzel a résszel nem fogok sokat foglalkozni ebben a cikkben, mert már egy korábbi írásomban kiveszétem, mire van szükséged egy bevételtermelő honlaphoz. Viszont, említés szinjén ide rakom, hisz a nap végén még is csak ezek lesznek azok, amik megkülönböztetnek egy céges weboldalt egy hobbi honlaptól. Még akkor is, ha a színfalak mögött bújnak meg.
Na de mik azok a ténylegesen látható elmek, amik kötelezőek egy üzleti weboldal esetében? Lássuk!
2) Megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom
A honlapod értékét a rajta lévő tartalom mennyisége és minősége határozza meg. Ezt nem most írom le először és biztos, hogy nem utoljára. Az érték, még most, 2025-ben is inkább a szöveges tartalmat jelenti, mintsem képeket vagy videókat.
Na de mit értek tartalom alatt?
Alapvetően két dologra lesz szükséged: a cégedet, szolgáltatásodat bemutató kvázi statikus tartalomra, és egy szakmai blog a dinamikus anyagoknak. Arról, hogy miért fontos a céges blogolás, itt egy remek kis írás, én most nem fogok rá részletesen kitérni.
Úgy gondolom a „statikus tartalom” sem szorul túl sok magyarázatra. Törekedj arra, hogy ne csak azt írd le, amit a konkurens oldalkról lelestél, hanem fókuszálj arra, hogy mi az, amiben többet tudsz nyújtani, mint ők.
Amikor a boltban látsz két tök ugyanolyan terméket, ott is azt fogod keresni, miben ad neked többet az egyik, mint a másik és ez fogja végül elbillenteni a mérleg nyelvét.
Milyen kötelező „statikus”elemekre van szükség egy üzleti weboldal esetén?
A Hajtás feletti rész:
Az oldalad hajtás feletti része az, amit a betöltés után görgetés nélkül először lát az odaérkező. Mire van itt szükség? Egy-két mondatra, ami bemutatja miről is fog szólni a honlapod. Ez egy kardinális része a weblapodnak, hiszen ezen a ponton kerülnek először kapcsolatba vele az emberek.

Legyen lényegre törő, sallang mentes, informatív. Körülbelül 3-4 másodpercben meg kell tudnod értetni mindenkivel, hogy miről fog szólni ez a honlap. Egy kép rólad vagy rólatok szintén emeli a bizalmi barométert, a stock fotóknak meg art képeknek találsz majd helyet máshol. 🙂
Rólam vagy cég bemutató oldal:
Kell lennie egy olyan résznek, ahol bemutatod magadat vagy a cégedet. Emlékszel, mit írtam a cikk elején arról, hogy menyire fontos az a plussz, amivel te többet tudsz nyújtani mint a konkurencia? Na azt itt (is) kell bemutatni.
A rólam vagy cégünkről oldalnak nem rólad vagy a cégedről kell szólnia.
Senkit nem érdekel, hogy mikor hol diplomláztál vagy hogy a nagypapád mikor alapította a családi vállalkozásotokat. Nyugodtan szánj erre 1-2 mondatot, de a szöveg fókuszpontja az legyen, hogy miben vagy / vagytok többek mint a konkurencia. Mire és miért jobb megoldás az, amit nyújtani tudtok.
A szolgáltatásaid:
Mutasd be a szolgáltatásaidat minél részletesebben és itt is érdemes beleszőni a mondandódba, hogy miért jár jobban veled az olvasó, mint a piac többi szereplőjével. A szolgáltatások bemutatása közé lehet ügyfélvéleményeket és/vagy referencia munkákat beszúrni. Mindenkiben növeli a bizalmat mindkettő.
kapcsolati adatok:
Mindenképpen szükség lesz kapcsolatfelvételi adatokra. Ezeket érdemes úgy elhelyezni, hogy mindig, minden alodlalról elérhetőek legyenek.
Erre több megoldás is létezik: vagy a honlap alján lévő láblécben tűnteted fel, vagy csinálsz egy kapcsolat alodlalt és gombokkal átirányítod az embereket. Szerintem egyébként kell egy dedikáltan erre a célra létre hozott oldalnak lennie.
Fontos, hogy a kapcsolatfelvételnél is legyen rólad egy kép, pont mint a hajtás feletti résznél. Sokkal nagyobb eséllyel fognak felhívni, vagy kitölteni egy formot, ha te mosolyogsz vissza rájuk, miközben tárcsáznak vagy pötyögnek.

Referenciák:
Ez azt hiszem nem szorul magyarázatra, amnenyiben már van referenciád, korábbi céges munkád, úgy tüntesd fel a honlapodon. Ennek is lehet akár külön oldalt szentelni.
Ügyfélvélemények:
Ez mindig fontos, de pláne akkor, ha B2C ( Buisness to Customer) azaz magán embereknek értékesítesz szolgáltatást vagy terméket. Nagyon leegyszerűsítve az általános hozzáállás az emberknél az, hogy:
„Ha neki jó volt, akkor nekem is biztos az lesz.”
Sokkal nagyobb eséllyel fognak téged választani a sok pozitív ügyfélvélemény miatt.
2) Megfelelő design
Erről egy külön cikket terevezek írni, milyen elvek mentén kell egy céges weboldalaknak a megjelenését megtervezni, de azért pár lényeges elemet bemutatok itt is.
Legyen reszponzív és gyors a honlapod
Ez azt jelenti, hogy megfelelően jelenik meg minden méretű kijelzőn. Legyen szó telefonról, vagy tabletről, monitorról. Ennek a megvalósítása lehet sok órányi szöszölés eredménye, vagy veszel egy normális sablont, ami alapból reszponzív, és maximum csak egy kis ráncfelvarrást kell eszközölnöd.
A megfelelő weboldal sebesség elérésben is sokat fog számítani egy jól választott sablon
Legyen akadálymentesített a honlapod
Az akadály mentesítésről itt olvashtasz egy jó kis cikket. Amik kiemelten fontosak:
- Használj olvasható betűméretet (minimum 16 px de inkább 18px)
- Legyenek alhúzva a linkek, mert egy látássérült nem feltétlenül fogja észrevenni, hogy a te linkjeid pirosak.
- Legyen erősen kontrasztos a weboldalad. Ezzel a programmal tudod ellenőrizni.
3) Marketing
Itt most nem a keresőoptimalizálás, a Google Ads vagy egyéb social média felületén való helytállást fogom neked kiemelni (de az is fontosm ám), hanem egy olyan marketing technikát, amit a honlapodba tudsz integrálni.
Hílrevél feliratkozás
Ez egy nagyon hatékony eszköz, a lényege hogy megpróbálod minél több látogatódnak az e-mail címét megszerezni. Miért jó ez neked? Mert a jövőben, -amneniyben értesz hozzá- rengtegeteg fogsz tudni profitálni abból, hogy közvetlenül kommunikálhatsz azokkal, akiket már érdekel a szogláltatásod.
3) A jogi muszájok!
Egy üzleti honlap nem játék, és az ezt ellenőrző szervek sem a humorukról híresek. Vannak jogi előírások, amiknek minden honlapnak meg kell felelnie, és nem csak a jogi, de az emberi nézőpont miatt is fontos ezekre figyelmet fordítani.
A honlap tulajodonosának adatai
Az emberek gyanakvóak, és teljesen jogosan. Hemzseg az internet a kamu honlapoktól, amik sokszor akár ugyanúgy néznek ki mint az eredetiek. Mindenképpen tüntesd fel a weboldaladon a cégednek az adatait, hogy bárki könnyen leellenőrizhessen téged, ha szeretené.
Erre használhatod a láblécet, vagy egy külön oldalt, például az adatvédelmi nyilakoztatban leírod.
GDPR
Amennyiben az Európai Unión belűl értékesítesz, úgy kötelező feltüntetned az oldaladon, hogy miért, és milyen adatokat gyűjtesz a látogatótól/ról. Ez értelemszerűen minden honlapnál más és más, érdemes egy erre szakosodott ügyvéddel megiratni ezt a dokumentumot.
4) Hogyan tovább?
Egy utolsó jó tanács! 🙂
A cikkben felsoroltakon kívül még egy jó tanácsot tartogattam így a végére. Ezzel gyakrolatilag kiváltom a „mi nem kell a honlapra, hogy jó legyen” fejezeteket:
EGY JÓ HONLAPKÉSZÍTŐ AZT NÉZI, MIT LEHETNE LEVENNI A HONLAPRÓL NEM AZT, MIT LEHETNE MÉG HOZZÁADNI!
Nincs szükséged csillogó villogó effeketkre, összevissza mozgó elemekre, sliderekere, videó hátterekre, meg a szívárvány összes árnyalatára. Aki ezeket adja el neked, mint a siker kulcsát, az nem tud/hajlandó időt meg energiát fektetni abba, hogy megértse a vállalkozásod, és a piacod igényeit és szükségelteit.
Hogyan vágj bele a honlapkészítésbe?
Köszönöm, hogy elolvastad a cikkemet, remélem hasznosnak találtad. Ha kérdésed, észrevételed lenne, írj nyugodtan kommentet a cikk alá, vagy vedd fel velem a kapcsolatot.
Örömmel veszek minden megosztást, amiket a lenti gombok segítéségével tudsz megtenni.
Vélemény, hozzászólás?