A WooCommerce az egyik legnépszerűbb WordPress bővítmény, amivel költséghatékonyan, gyorsan tudsz jól marketingelhető, és könnyen kezelhető online boltot készíteni. Ebben a cikkben részletesen bemutatom neked: az alternatívákat, a WordPress WooCommerce webshop előnyeit-hátrányait, működését és azt is, hogyan tudsz vele megfizethető, nyereséges, saját webáruházat indítani.
Mi az a webshop?
A webshop egy olyan online felület, ami ugyanúgy működik, mint egy bolt a plázában: az emberek kiválasztják a terméket/szolgáltatást, ami tetszik nekik, kosárba rakják, majd a pénztárnál fizetnek, te pedig megkapod a pénzt a bankszámládra.
A nagy előnye, hogy rengeteg embert elérhetsz a segítségével -köztük olyat, aki pont a te termékedet keresi-, és jóval kevesebb költsége van, mint bérelni egy üzlethelyiséget valahol.
Hogyan kezdjek neki a webáruház építésnek?
Ebben a cikkemben nem fogok kitérni arra, mire van szükséged ahhoz, hogy üzleileg értékes online vállalkozást építs, de webáruházak esetén kritikus jelentősége van tisztában lenni ezzel. És igen, egy webáruház az bizony egy vállalkozás, ami nem fog magától pénzt termelni, pláne nem egyik percről a másikra.
Online bolt indításnál három lehetőséged van:
- Fejlesztetsz egy programozóval
- Bérelsz
- Vagy valamilyen tartalomkezelő rendszert használsz, mint amilyen a WordPress
Ahhoz, hogy megértsd, miért a WordPress WooCoomerce webshopot preferálom, be kell hogy mutassam az alternatívákat is. Menjünk végig mindhárom előnyein-hátrányain.
Milyen lehetőségeim vannak online értékesíteni?
Az egyedileg fejlesztett webshop
Az egyedileg fejlesztett webshopoknál a programozó, vagy programozó csapat a nulláról épít fel, implementál mindent, ami szükséges egy működő webáruházhoz:
A designt, a biztonságot és gyorsaságot garantáló megoldásokat, a harmadik fél felületeivel való kommunikációt, keresőmarketing kompatibilitást, a megrendelő igényeihez igazodó funckiókat, stb stb…
Előnyök:
- Elképesztően jól optmializáltak -már ha érti a dolgát a programozó (csapat)-, ami miatt gyorsak és nagyon biztonságosak maradnak akkor is, ha 30-40 ezer terméked van.
- Gyakorlatilag csak a képzeleted -és a pénztárcád- szab határt, bármit meg lehet valósítani.
- Nem függesz harmadik fél megoldásaitól, mindent házon belül lehet tartani.
- Menőzhetsz, hogy neked egyedi webshopod van 🫰
hátrányok:
Az ár:
- Elképesztően drágák tudnak lenni: több millió forint. Aki olcsón programoz egyedi „biztonságos, gyors, jó” webshopot az tutti, hogy kókler.
- Én egy évig tanul(gat)tam webfejlesztést, gyakorlatilag semmit nem tudok megcsinálni, de egy dolgot megtaultam: baromi sokrétű tudást kell összeszedni ahhoz, hogy minden fentebb említett aspektust le tudj fedni. Ilyen szakértőkből pedig kevés van. És nem, az AI jelenleg még nem fogja megoldani helyettük a feladatokat.
Kitetettség a fejlesztő, vagy fejlesztő csapat felé:
- A programozás egy kreatív tevékenység. Ugyanazt a dolgot ezerféle képpen megtudod valósítani. Ennek a te szemszögedből az a nagy hátránya, hogy ha kifarol a fejlesztő csapat a projekted mögül, nehezen fogsz találni mást, aki hajlandó lesz megérteni és foglalkozni az előző szakember kódjával. Főleg, ha trehány módon lett megírva, és/vagy nincs dokumentáció.
- Ha éppen nem éred el a fejlesztőd, neked meg összeomlik a honlapod, az előbb említett ok miatt, nagy eséllyel nem fog tudni segíteni senki. Nem nagyon lehet 5 perc alatt átlátni egy ilyen rendszer működését kódszinten.
- Sok esetben ezeknél a honlapoknál még egy nyavadt képet sem tudsz lecserélni, vagy áírni egy árat, mert nincs GUI ( Graphical user interface) azaz egy olyan felület, amit te is tudsz használni kódolás nélkül, kattingatással.
A bérelt webshop
A bérelt webáruház, egy népszerű alternatívája mind az egyedileg, mind a tartalomkezelő rendszerekre épített webshopoknak. Az egyik nagy külföldi éllovasukról már biztosan hallottál: a Shopify. De a magyar Shoprenter is ismerősen csenghet.
Itt már te magad is összepakolhatod a honlapodat, nincs szükséged feltétlenül szakemberre, és nem kell programozni sem. Előregyártott elemekből építkezhetsz, és csomagtól függően, különböző funckiókat integrálhatsz. Plusz természetesen bármikor bővítheted újabb megoldásokkal az online boltodat, ha nagyobb, drágább csomagra váltasz.
Előnyök:
- Alacsony indulási költség. A shopify-on például havi 32 dollár a legolcsóbb csomag, ami a cikk írásának időpontjában olyan 10 ezer forint. Az Unas-nál már havi 4500 forintért is elindulhatsz (de inkább ne tedd 🫢).
- Gyors indulás. Nagyon hamar el lehet indítani egy működőképes webshopot: nem kell tárhelyválasztással szórakozni, domain regisztrátort keresgélni, szakértőt vadászni. Rengeteg előregyártott sablon „boltjaik” vannak, amiket használhatsz.
- Ügyfélszolgálat. Az ilyen rendszerek rendszerint (bocs) elég hatékonyan kezelik az ügyfél támogatást, így pikkpakk kaphatsz megoldást, vagy megoldási javaslatot a problémáidra.
- Karbantartás és biztonság: a szolgáltató fejleszti az infrastruktúrát, ami kiszolgálja a webshopod, és javítja az esetleges hibákat, így ezekkel nem kell foglalkoznod.
- Jó dokumentáció. Maga a webáruház kezelőfelülete is végigvezet téged az alapokon, hogy mit, hogyan és hol tudsz megcsinálni. Nem kell mindent magadtól kitalálnod, vagy feltúrnod érte az internetet, esetleg konzultációért fizetni.
hátrányok:
- Bérled a webshopod, nem rendelkezel fölötte 100%-osan: addig működik, amíg fizetsz, és szó nélkül lelőhetik a boltodat, ha nem érkezik meg a havidíj, vagy visszaraknak egy alap csomagra, ami miatt a funkciók egy része működésképtelen lesz.
- Az olcsó csomagok csak elsőre tűnnek jó megoldásnak, mert végtelenül korlátozottak. Nagyon hamar ki fog derülni, hogy ez a funckió is kéne, meg az a funckió is jól jönne, és hirtelen azon kapod magad, hogy fizetsz havi 30-40 ezer forintot. Ez már évi 360-480 ezer forint, egy olyan webshopért, ami nem is a tied, csak bérled.
- Az ár: soha nem tudhatod, mikor fog megemelkedni a csomagnak a költésége, amit választottál. Ki vagy téve a „bérbeadód” üzletpolitikájának, és nem az a jellemző, hogy csökkentik az áraikat. Bár mostanában az lett a divat, hogy nem drágább lesz a csomag, csak szépen sunyin kiveszegetik belőlük a tartalmakat és átrakják egy már eleve drágábba. 🫣
- Nem migrálható, magyarul nem tudod egyik szolgáltatótól a másikra költöztetni a webshopod. Ha olyan irányt vesz a szolgáltató, ami nem tetszik neked, akkor bizony valahol máshol újra kell csinálni a webáruházad a nulláról.
- Ha véletlenül mégis szakértőre lenne szükséged, mert vagy nem akarsz vele szórakozni, vagy nincs időd/energiád megtanulni használni, akkor bajban lehetsz. Sokkal kevesebben szakértői ezeknek a rendszereknek, mint például a WordPress-nek.
WordPress WooCommerce webshop
Tudom, úgy lenne fair ha a „tartalomkezelő rendszerekre épített webshopok” címet adnám. De igazság szerint, olyan szinten dominálja ezt a piacot a WordPress, hogy kár is betűt pazarolni a többire.
A WP esetén a honlapod funckióinak bővítését bővítményekkel tudod megoldani. Maga a WooCommerce is egy ilyen bővítmény, nem egy különálló rendszer. Ennek az a nagy előnye, hogy gyakrolatilag bármilyen WordPress alapú honlapot webáruházzá tudsz vele varázsolni.
Előnyök:
- A WooCommerce alapból ingyenes, és gyakorlatilag bármilyen modern sablonnal kompatibilis, szóval elméletben ingyen is elindíthatsz egy webshopot (a gyakorlatban nem). Persze domain névre meg tárhelyre mindenképpen szükséged lesz, és eszedbe ne jusson ingyenes sablonra webáruházat tervezni! 🙂
- A te tulajdonod lesz a webáruház, a választott domain neveden, amivel azt csinálsz amit akarsz, és úgy, ahogy akarod.
- Elképesztően sokan használják, emiatt rengeteg programot írtak hozzá, amivel a végtelenségig lehet módosítani, fejleszteni a funkcióit. Van választási lehetőséged, nem kell rábízni magad egyetlen fejlesztőcsapatra.
- Gigászi mennyiségű útmutatót találsz róla az interneten és megannyi szakértőt, aki boldogan segít neked. Nem vagy kitéve az egyedileg programozott honlapok egyik legnagyobb hátrányának: a szakembertől való függésnek.
- A WordPress, egy bárki által szabadon fejleszhető rendszer, ami mögött nem egy cég áll, hanem sok lelkes profi és amatőr, olyan, mint egy nagy hangyaboly. Emiatt nem fenyeget az a veszély, mint a bérelhető webshopoknál, hogy lehúzza a rolót a cég, neked meg sok sikert kíván és boldog karácsonyt.
- Nagyon intuitív a használata: könnyedén meg tudod tanulni feltölteni és menedzselni a termékeidet, vásárlóidat, és adminisztrálni az egész folyamatot.
- Kiküszöböli a hátrányait mind a bérelt, mind a programozott webshopoknak.
hátrányok:
- Indulási költség: az egyedileg programozott és a bérelt webshopok közé esik. Viszont a bekerülési költség megzabolázható, erről még lesz szó. 🙂
- Mivel rengeteg különböző forrásból származó elemből épül fel egy WordPress webshop, ezért soha nem lesz annyira optimalizált és gyors, mint egy egyedileg programozott. Pláne, ha nem minőségi anyagokból készült. De ha csak nem te akarsz lenni a következő Alza.hu, akkor ez nem lesz probléma.
Ráadásul a weboldal sebesség növelése webshopoknál is csodát tud tenni.
- Mivel nagyon népszerű, ezért rengetegen akarnak megélni belőle: olyanok is, akiknek nem feltétlenül kéne erőltetni a dolgot. Alaposan meg kell nézni, kire bízod a kivitelezést. A garancia vállalás, a Google vélemémények, a felhasznált eszközök jó indikátorai egy szolgáltatás minőségének.
- Igaz, hogy a WooCommerce ingyenes, de az alapverzió azért nem minden esetben elég. Viszont a bővítsére szolgáló bővítményeknek már borsos áruk lehet és sajnos van köztük rengeteg silány termék. Van azonban egy egérút, amivel hasznos WooCommerce bővítményeket szerezhetsz olcsón. 😉
Hogyan válassz WordPress szakértőt a webshopodhoz?
Az ingyenes WooCommerce bemutatása
Ebben a fejezetben megmutatom, mik azok a funckiók, amiket ingyen megkapsz. Van lehetőséged arra is, hogy egy „beállítás varázsló” végig vezessen téged az alapadatok megadásán.

Általános beállítások
Itt adhatod meg a webshopod alap adatait: lehessen-e kupont használni, pénzem beállítások, adó beállítások, stb.


Termék beállítások
Itt a termékeidhez állíthasz be alap dolgokat: mértékegységek, érétkelések engedélyezése stb.

Szállítási módok
Három szállítási mód közül tudsz választani, és ezeket tudod testreszabni.

Fizetési módok
Itt a különböző fizetési módokat tudod engedélyezni. Alapból három van integrálva de lehetőséged van telepíteni egy bővítményt, ami engedélyezi kártyás fizetést.

Fiókok és Adatkezelés
Ennél a fülnél a vásárlói fiókok és a vásárlók adatkezelésével kapcsolatban tudz beállítani ezt-azt.


E-mailek
Itt a WooCommerce által kiküldött e-mail sablonokat tudod megírni, illetve kiválasztani, milyen események után küldjön e-mailt a webshop.

Termékek, kategóriák, rendeléskövetés
Itt tudod menedzselni a termékeket és a termék kategóriákat. Tervezek készíteni egy részletes WooCommerce beállítások cikket, ahol összedobok egy alap webshopot. Most csak röviden leírom neked, mi mire való.

termékek kezelése és kategorizálása:
A termékek kezelésénél rengeteg lehetőséged van: megadhatsz termékképet, beállíthatod a készlet mennyiséget, a termék leírását, illetve be tudsz állítani kapcsolódó termékeket is. Beállíthatsz egyedi súlyt, méretet, árat, akciós árat, és ez csak a jéghegy csúcsa.
Létrehozhatsz galériát, sőt még azt is beállíthatod, mi történjen ha, például elfogyott egy termék: befejeződjön az árusítás, vagy rendelhessen az ügyfél bizonyos feltétlekkel stb.
A termék kategóriákkal nem túl meglepő módon, a meglévő termékeidet tudod kategorizálni. Ez rengeteg további lehetőséget teremt az értékesítésben és természetesen egy terméket több kategóriához is hozzáadatsz.
Marketing szempontból ez egy kiemelten fontos eleme a webshop készítésnek hiszen az emberek általában termékkategóriákra keresnek az inerneten, nem konkrét termékre.
rendeléskövetés és adminisztráció
A WooCommerce elég komoly funkciókkal ellátott rendeléskövetést kínál neked, ingyen. Végig tudod követni a vásárlás életútját, és meg tudsz adni különböző paramétereket, hogy mikor mi történjen. Akár manuálisan is módosíthatod a rendelések állapotát, de természetesen az automatikus folyamat működését is lehet befolyásolni.
Mi van, ha nem elég az ingyenes WooCommerce verzió?
Kétféleképpen lehet orvosolni ezt a problémát. Egy honlapkészítőnek mindkettő plusz munkát fog jelenti, de merőben más módon.
Az első verzióban veled lesz több munka, mert egy szemléletmód váltást kell elérni nálad, ami bizony sokszor nem egyszerű, de én úgy gondolom, hosszútávon, ez a kifizetődő mindkét fél számára.
A másiknál pedig több pénzre, időre, tecnhikai szöszölésre, és egymás után rohangálásra lesz szükség. Ez a te idődet is rabolni fogja nem csak a szakértőét. Azt a pénzt pedig sokkal hatékonyabban is felhasználhatod.
Érd be kevesebbel
Ez az első verzió, ami mellett én teszem le a voksomat. Webáruház készítésnél mindig ez a legnehezebb része egy projektnek. Nem csak a fejelsztőnek -aki megpróbál visszarángatni a földre- de a megrendelőnek is.
Mindig használat közben derül ki, hogy mire van valójában szüksége egy webshopnak. Az új webáruházába mégis mindent integrálni akar az ügyfél, már az első perctől kezdve: ami csak az eszébe jut, amit megálmodott, amit látott az alza.hu-n, amit a haver ajánlott.
Emiatt egyébként nem kell rosszul érezned magad, mindenki azt szeretné, hogy tökéletes legyen a projektje, megvalósuljon amit megálmodott és nagyon nehéz engedni az elvárásokból, elengedni a vágyakat.
Miért baj, ha nem kötsz komprommiuszmot az elvárásaiddal, vágyaiddal?
Azért, mert irgalmatlanul megdobja a költségeket, és a webshop elkészítésének idejét, az értékét pedig nem. Ráadásul feleslegesen, mert a megálmodott, majd beépített funkciók 70%-ra nincs szükség, vagy MÉG nincs rájuk szükség.
Az összes közül a legnagyobb probléma pedig, hogy feleslegesen elégeted azt a pénzt, amit a marketingre kéne költened, vagyis arra, hogy potenciális vásárlókat irányítást a honlapodra.
Mire van igazából szükséged egy induló WordPress webáruháznál?
- Valamilyen bankkártyás fizetési lehetőség (például: Paylike, Borgun)
- Számlázó program integráció (például: szamlazz.hu vagy billingo)
- Egy egyszerű házhozszállítás funckió beállítása (lehet szerződni GLS-el pl), vagy helyszíni átvételt beállítani
- Webáruház értesítések testreszabása (e-mailek)
- Alap keresőmarketing beállítások
- Kapcsolat, rólunk oldalak és minum egy épkézláb blog cikk
- Egy prémium minőségű sablon
- Prémium tárhely, webshopnál elengedhetetlen
- Egy szakértő, aki összerakja neked az egészet, akiben megbízol és hajlandó vagy elfogadni, hogy jobban ért hozzá mint te
- Marketing tevékenység, hogy legyen vásárlód
- Hírlevél feliratkozás lehetőség, hogy rávedd az embereket az újabb vásárlásra
- Egy kapcsolati űrlap, amin keresztül írhatnak neked.
Ennyi! Az esetek 99%-ban ennél többre egy induló webshopnak nincs szüksége.
Nézzük meg, mivel oldható meg mindez, és kábé mennyibe kerül:
- Bankkártyás fizetés integráció: ingyenes
- Számlazz.hu vagy billingo integráció: ingyenes (természetesen meg kell vásárolnod valamilyen csomagot náluk)
- E-mail tesztreszabása: ingyenes, de erre lehet megéri nem a beépítettet haszánálni, hanem egy komolyabb darabot
- Alap SEO beállítás a Yoast bővítménnyel: Ingyenes
- Szakértő munkadíja: 300-350 ezer forint
- Sablon: na ezen nem sprórolunk. Én a Flatsome-ot tudom ajánlani, mert direkt webáruházakhoz lett fejelsztve, és nagyon jó: kb 60 dollár
- Tárhely: ezen végképp nem szabad spórolni. Egy jó minőségű otthon ára a webshopodnak, technikai felügyelettel kb havi 20-25 ezer forint
- Marketing: ez lesz és ennek kell a legnagyobb költésgednek lennie. A Google Ads-ba fektetett pénz például hamar megtérülhet, ha szakember foglalkozik vele
- Hírlevél feliratkozást mondjuk a MailerLite-tal tudod pikk pakk megoldani. Ezer felriatkozóig ez is ingyenes
- Kapcsolatfelvételi űrlap bővítménynél sem érdemes spórolni, legyen a legjobb: Gravity forms 59 dollár/év
Amint látod, 2025-ben, körülbelül 400 ezer forintból már el tudsz indítani egy saját, nem bérelt webshopot + tárhely + marketing költség. Ez még így, kompromisszumokkal sem kevés pénz és nem egszerű előhúzni a kalapból. Én viszont kitaláltam egy remek megoldást! 😉
Örömmel veszek minden megosztást, amit a lenti gombok segítéségével tudsz megtenni.
Vélemény, hozzászólás?